Odată cu promulgarea noii legislații privind diminuarea risipei alimentare lucrurile ar trebui să funcționeze perfect, consideră Valer Hancaș, Corporate Affaires & Communication Director Kaufland România & Moldova.
De câțiva ani încercăm să obținem o variantă implementabilă a acestei legislații (legislația privind diminuarea risipei alimentare – n.r.). Sunt puțini operatori înscriși indiferent dacă vorbim de receptori sau donatori. Din punctul meu de vedere motivele ar fi că în varianta anterioară existau mari probleme privind deductibilitatea TVA și a impozitului și era oarecum curios faptul că pentru o marfă pe care o donezi ești obligat să plătești și taxe. A doua problemă a legislației anterioare era autentificarea documentelor de donație, care era musai să se facă la notar. A treia problemă era legată de eligibiltatea organismelor care se puteau înscrie și să beneficieze de aceste donații”, a declarat, joi, Valer Hancaș în cadrul conferinței „Restart în prevenția risipei alimentare”, organizată de Green Report, în parteneriat cu Kaufland România, Lidl România și ZUZU.
Acesta consideră că odată cu promulgarea legii 131/2020 pentru completarea alin. (8) al art. 270 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal și pentru modificarea Legii nr. 217/2016 privind diminuarea risipei alimentare au fost făcute toate ajustările necesare.
Lucrurile ar trebui să funcționeze perfect. Semnarea contractelor de donație a devenit un lucru extrem de facil, iar eligibilitatea a fost și ea rezolvată, astfel încât organisme precum Banca pentru alimente, caritas, cămine de orice tip pot să devină beneficiari. Legea reprezintă un beneficiu pentru toate părtile implicte și într-un final un beneficiu pentru societate”, a explicat Hancaș.
Aceasta variantă promulgată reprezintă pentru mine un cadou, fiind promulgată pe 16 iulie, de ziua mea”, a mai sus acesta.
Sursa:greenreport.ro