Niciun vehicul nou vândut în California nu va mai putea fi echipat cu motoare diesel sau pe benzină, începând din 2035, potrivit unei ordonanţe semnate de guvernatorul democrat al acestui stat american pentru a combate modificările climatice şi poluarea aerului, potrivit Cnet.
“Este măsura cea mai eficientă pe care statul nostru ar putea să o ia pentru a lupta împotriva schimbărilor climatice”, a declarat guvernatorul Gavin Newsom într-un comunicat. Potrivit acelui document, sectorul transporturilor, extrem de dezvoltat în California, este responsabil pentru mai mult de jumătate din emisiile de carbon din acest stat american.
Acest tip de interdicție asupra motoarelor cu ardere internă este un pas destul de radical pentru SUA, deși a fost discutat și chiar a început să fie implementat de unele orașe europene. Cu toate acestea, nu este surprinzător faptul că statul California este primul care a încercat-o în Statele Unite, dat fiind că a fost de departe cel mai dur stat cu privire la legislația privind emisiile de la vehicule.
“Prea multe decenii am permis maşinilor să polueze aerul pe care copiii noştri şi familiile noastre îl respiră. Californienii nu ar trebui să îşi facă griji din cauza gândului că maşinile lor provoacă astm în rândul copiilor. Maşinile noastre nu ar trebui să agraveze incendiile de pădure (…) Maşinile nu ar trebui să facă gheţarii să se topească sau să crească nivelul oceanelor pentru a ameninţa plajele noastre şi mult iubitele noastre regiuni de coastă”, a declarat guvernatorul Californiei, considerată a cincea putere economică mondială prin prisma PIB-ului.
Ordonanţa cere agenţiei însărcinate de supravegherea calităţii aerului în California să dezvolte o legislaţie care să prevadă ca toate vehiculele vândute în California începând din 2035 să aibă “zero emisii”.
Altfel spus, doar vehiculele electrice, pe bază de hidrogen şi anumite modele hibride vor putea fi comercializate pe teritoriul californian, o măsură care ar avea ca efect scăderea cu 35% a emisiilor de gaze cu efect de seră şi cu 80% a emisiilor de oxid de azot.
Dispoziţia nu îi va împiedica pe californieni să deţină vehicule cu motoare termice sau să le revândă pe piaţa maşinilor second-hand, a precizat guvernatorul Gavin Newsom în acelaşi comunicat.
În opinia sa, această decizie va favoriza inovaţia în sectorul vehiculelor “curate” şi va contribui la scăderea preţurilor lor de vânzare. Potrivit experţilor în domeniu, peste 1,6 milioane de vehicule nepoluante ar trebui să fie vândute în California în 2020.
Coasta de Vest a Statelor Unite şi mai ales California se confruntă de luna trecută cu incendii uriaşe de vegetaţie, care au făcut peste 30 de victime şi au distrus mii de clădiri.
Potrivit unei teorii acceptate pe scară largă de comunitatea ştiinţifică, amploarea excepţională a acestor incendii de pădure este parţial legată de modificările climatice, care agravează o secetă cronică şi cauzează apariţia unor condiţii meteorologice extreme.
În timpul unei deplasări în nordul statului California, preşedintele Donald Trump, care obişnuieşte să facă declaraţii considerate climatosceptice, a minimalizat însă rolul jucat de modificările climatice: “Nu cred că ştiinţa ştie cu adevărat acest lucru”.
Citește și:
Deloitte: Ce facilități acordă țările europene la achiziționarea de autovehicule „verzi”
McLaren plănuiește ca până în 2030 să renunțe definitiv la motoarele pe benzină
Sursa:greenreport.ro