Kaufland România şi Asociaţia Şansa ta au lansat prima cantină socială dedicată sprijinirii persoanelor defavorizate, prin intermediul căreia oferă mese comunitare persoanelor fără adăpost şi familiilor cu venituri mici şi contribuie la risipa alimentară, potrivit unui comunicat al companiei.
Acţiunea este o premieră, un model de parteneriat privat cu societatea civilă, ce vine în sprijinul persoanelor defavorizate şi contribuie la diminuarea risipei alimentare.
Cantina socială şi-a deschis oficial porţile marţi, 2 februarie, în incinta Griro Tower din Calea Griviţei nr. 355-357, sector 1, Bucureşti, după o perioadă de test de două săptămâni.
Zilnic, de luni până vineri, vor fi pregătite aproximativ 500 de porţii de mâncare caldă de către personalul specializat, ce vor fi distribuite de reprezentanţii Asociaţiei Şansa Ta către persoane vulnerabile şi către ONG-uri partenere aflate în legătură cu acestea.
Kaufland România va asigura toate produsele necesare pentru prepararea meselor comunitare. O parte dintre alimente vor proveni din stocurile aflate în vânzare accelerată, iar meniul zilnic va fi stabilit urmărind folosirea optimă a tuturor resurselor.
“Credem că o companie are rolul de a fi partener al comunităţii şi că implicarea face diferenţa, de aceea ne-am dorit să realizăm acest proiect ce vine în sprijinul persoanelor vulnerabile. Facem constant eforturi pentru diminuarea risipei alimentare, iar prin această acţiune, ne-am propus să folosim inteligent toate resursele de care dispunem şi să aducem zâmbetul pe buze celor care au nevoie de ajutor”, a declarat Katharina Scheidereiter, CSR Manager, Kaufland România.
Risipa alimentară este o problemă globală cu consecinţe complexe, iar misiunea companiei este ca prin acest proiect să utilizeze inteligent toate resursele de care dispune.
Kaufland şi-a propus ca până în 2023 să reducă cu până la 50% risipa alimentară din toate magazinele şi să crească nivelul de conştientizare al acestui fenomen şi în rândul consumatorilor.
Totodată, Kaufland şi-a asumat să susţină şi să contribuie la atingerea celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD-uri) lansate de Organizaţia Naţiunilor Unite (ONU), pentru a aborda cele mai presante probleme cu care se confruntă societatea la nivel global. Proiectul Cantina Socială atinge în principal 2 dintre acestea: Fără foamete (ODD 2) şi Consum şi producţie responsabile (ODD 12).
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 de magazine în opt ţări şi 132.000 de angajaţi. Compania are o reţea de 141 de magazine în România.
Sursa:greenreport.ro