Piața vehiculelor electrice a înregistrat în primele șase luni ale anului o creștere de 27% față de aceeași perioadă în 2019, iar Renault a câștigat 44% din această piață.
Renault anunţă că a vândut în primele șase luni ale anului 255 de unităţi din modelul Zoe, dublu faţă de intervalul ianuarie – iunie 2019, iar astfel noua mașină electrică a companiei a intrat în topul general al primelor 20 de modele vândute în România. La nivel european, Zoe a înregistrat 17.650 de înmatriculări în perioada analizată, în creştere de 98,8% faţă de anul anterior, pe parcursul aceleiași perioade.
De asemenea, Renault Kangoo Z.E. păstrează poziţia de lider pe piaţa de modele utilitare electrice cu 14 vehicule înmatriculate, iar Renault Twizy completează lista opţiunilor alese de clienţi cu patru exemplare.
Asociația Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA) transmitea în luna mai, potrivit Agerpres, că vânzările de autoturisme ecologice din România au crescut 4,6% în primele patru luni ale anului, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019.
Potrivit sursei citate, din ianuarie până în aprilie 2020 au fost cumpărate 1.822 de autoturisme ecologice, mai multe cu 4,6%, comparativ cu primele patru luni din anul precedent, perioadă în care s-au înregistrat 1.742 de achiziţii.
Statistica de specialitate relevă că, în topul celor mai comercializate autoturisme full electrice, conducea, după primele patru luni, Renault – cu 132 de unităţi, urmat de BMW (54), Volkswagen (32), Nissan (31), smart (20), Hyundai (13), Mercedes Benz (10), Jaguar şi Tesla (câte 7) şi Audi (4).