Piaţa automobilelor electrice şi hibride a explodat în acest an în Uniunea Europeană, graţie stimulentelor guvernamentale, însă România se situează printre statele cu cea mai mică creştere a vânzărilor de automobile cu emisii zero sau reduse, arată datele publicate joi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Ca rezultat, în primele nouă luni ale acestui an, un număr de aproximativ 570.000 de autoturisme electrice şi hibride au fost vândute în UE, ceea ce înseamnă o creştere de 122% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
În al treilea trimestru al anului 2020, aproape unul din 10 autoturisme vândute în UE era un vehicul cu încărcare electrică (9,9%), comparativ cu 3% în aceeași perioadă a anului trecut. Măsurile de sprijin introduse de diferite țări pentru a stimula cererea de mașini pe fondul pandemiei COVID-19 au dezavantajat maşinile cu motor convențional. Cu toate acestea, motorina și benzina au reprezentat împreună mai mult de 75% din vânzările totale de mașini din UE din iulie până în septembrie.
Vehiculele electrice hibride (HEV) au rămas cel mai bine vândut tip de vehicul cu motor alternativ din UE, înregistrând o creștere de 88,8% în al treilea trimestru al anului. În total, 341.092 mașini electrice hibride au fost vândute din iulie până în septembrie 2020, reprezentând 12,4% din piața auto din UE.
Primele trei pieţe naţionale pentru vânzările de autoturisme electrice şi hibride au fost Germania, Franţa şi Suedia cu vânzări de aproximativ 204.500, 111.000 şi 56.500 de unităţi.
În România, în primele nouă luni ale acestui an au fost vândute 1.398 de autoturisme electrice şi hibride, în creştere cu 39,9% în ritm anual.
Singurele ţări din UE unde creşterea pieţei a fost mai mică decât în România sunt Olanda (16,3%), Cipru (22,2%) şi Portugalia (39,5%). În aceeaşi perioadă, vânzările de autoturisme cu motor pe benzină au scăzut cu 38% la nivelul UE până la 3,529 milioane de unităţi, iar cele cu motor diesel au scăzut cu 35% până la 2,03 milioane de unităţi.
În România, vânzările de autoturisme cu motor pe benzină au scăzut cu 42,9% până la 47.690 de unităţi iar cele cu motor diesel au scăzut cu 30,4% până la 22.873 de unităţi.
Potrivit datelor ACEA, în trimestrul al treilea aproximativ 75% dintre autoturismele vândute în UE au fost cu motor pe benzină sau diesel, comparativ cu 88,6% în perioada similară a anului trecut.
Citeşte şi:
Mașina personală redevine opțiunea principală de mobilitate în pandemie
Olanda reduce limita de viteză la 30 km/h
Sursa:greenreport.ro