Cererea dictează oferta, iar oferta – direcția de dezvoltare a pieței. Sectorul turismului din Moldova are nevoie de o ajustare la realitatea post-pandemie pentru a putea atrage cât mai mulți turiști locali, a înregistra încasări și a ieși din impasul economic. Agenția de Investiții din Moldova vine în susținerea operatorilor și agențiilor de turism și lansează un chestionar online.
Sondajul realizat prin chestionare își propune să găsească o serie de răspunsuri la întrebările: Ce așteptări aveți de la o călătorie prin Republica Moldova ? Ce tip de odihnă vă place? Cât sunteți gata să cheltuiți pentru o zi de odihnă în țară? Ce fel de experiențe ar trebui să conțină pachetul de servicii turistice pentru o călătorie de week-end în Moldova?
Sondajul este parte a campaniei naționale #NeamPornit, lansată pentru promovarea destinațiilor turistice din țară și susținerea agenților economici din industria turismului intern. Apelul național de participare la sondaj a fost realizat la primul eveniment online, în cadrul căruia a fost lansată campania propriu-zisă, anunțată anterior doar pe rețelele de socializare.
Rodica Verbeniuc, director general, Agenția de Investiții: „ Atât la nivel global, cât și la nivel național, pandemia a produs pagube serioase pentru întreg sectorul turistic. Acum, însă, este momentul să punem umărul la redresarea situației și să facem unele schimbări. Este extrem de important să devenim turiști în propria țară, să explorăm și alte destinații turistice mai puțin cunoscute la nivel național, dar și să cheltuim banii pe mini-vacanțe în Republica Moldova. Prin sondajul #NeamPornit la care facem apel public către toți cetățenii țării să participe, ne propunem să aflăm profilul și așteptările turistului local pentru ca agenții economici din industria turismului, agențiile de turism să-și adapteze ofertele la așteptările și posibilitățile cetățenilor noștri. Relansarea turismului intern, poate fi o etapă de dezvoltare a sectorului, pentru a fi mai competitivi la nivel regional, iar crearea unei oferte diversificate de produse turistice va mări atractivitatea țării pentru turiștii străini.”
Scopul sondajului este de a evalua opiniile cetățenilor prin prisma așteptărilor noastre față de oferta turismul intern. Publicul larg este invitat să răspundă la întrebări pentru a ajuta sectorul turistic să creeze produse potrivite pentru dorințele și necesitățile consumatorilor locali. Chestionarul poate fi accesat online pe pagina de facebook a campaniei https://www.facebook.com/neampornit/ sau accesând link-ul: https://bit.ly/neampornit.
Dumitru Slonovschi, director „Magenta Consulting”: „Sondajul face parte dintr-un studiu mai complex: un sondaj online, unul la telefon și focus-grupuri care au fost deja elaborate. Întrebările au fost formulate de experți într-un limbaj accesibil pentru toți utilizatorii. Vă îndemnăm să completați chestionarul, care vă va lua doar 7 minute și să îndemnați și prietenii să o facă. Ulterior, vom elabora un set de recomandări pentru agențiile de turism ca să creeze produse interne adaptate.”
Brandul „Pomul vieții” a trecut prin mai multe metamorfoze și astăzi este nu doar un brand ce reprezintă turismul, dar unul care reprezintă Republica Moldova în sine. Aceasta permite ca identitatea vizuală a țării să rămână consistentă pe viitor, fiind, în același timp, articulată grafic armonios pentru diverse inițiative, așa cum este în cazul campaniei #NeamPornit.
Roman Stirbu, director general, compania „Simpals”: „Toți ne dorim relansarea cât mai rapidă a turismului intern. Prin proiectul Map.md vom plasa pe hartă locațiile turistice care trebuie vizitate, vom dezvolta funcționalități noi, care să permită promovarea turismului intern și sugerarea locațiilor de către turiști. Iar pe site-ul de anunțuri 999.md vom promova agropensiuni, vile turistice și sate de vacanță.”
Harta digitală va fi bilingvă – în română și rusă, cu posibilitatea de a fi tradusă ulterior, în engleză pentru a fi o sursă internațională ușoară de a stabili trasee turistice convenabile, în funcție de interese și distanțe.
Campania #Neampornit a fost inițiată pe rețelele de socializare prin pagina de Facebook cu același nume. În cadrul acesteia, agenția de comunicare „Profile” au inițiat un #ArtChallange care a adunat 60 de respondenți, iar prin postările de promovare au descoperit 15 locații noi.
Viorel Barbănouă, partener al agenției de comunicare „Profile”: „În doar 20 de zile de campanie impactul este unul pozitiv. La momentul actual, pagina are 2.245 de like-uri. Impactul și interacțiunile cu postările, de asemenea, sunt foarte mari: peste 157 000 și, respectiv, aproape 18 000. Este foarte plauzibil faptul că, oamenii interacționează și azi contabilizăm deja 155 de comentarii. Vă îndemnăm să fiți activi, să veniți cu sugestii de locații și să ne ajutați să facem o bază de date exhaustivă”.
Organizatorii au anunțat că pe durata campaniei, se vor desfășura evenimente-surpriză. De asemenea, vor fi organizate și evenimente online, vor fi lansate inițiative noi, toate având scopul de a descoperi, promova și susține produsul turistic intern.
Campania națională #NeamPornit a fost lansată la sfârșitul lunii aprilie pe rețelele de socializare, de către Agenția de Investiții care promovează Moldova drept o destinație turistică de experiențe autentice și neexplorate. Inițiativa are ca scop stimularea creării de oferte turistice locale și creșterea consumului produsului intern, în contextul în care, sectorul ospitalității a fost dur lovit de efectele pandemiei de Covid-19.
Sursa:ecopresa.md