Compania Singapore Airlines anunțase intenția de a organiza „zboruri spre nicăieri”, doar pentru priveliște, însă a renunțat la ea după reacția activiștilor de mediu care au atras atenția asupra emisiilor de gaze cu efect de seră. Însă, din păcate, alte companii oferă un astfel de serviciu.
„Ideea unui tur într-un zbor scurt ‘spre nicăieri’ a fost studiată iniţial, dar a fost respinsă după ce a fost revizuită”, a anunţat compania într-un comunicat prin care a informat asupra altor iniţiative în scopul stimulării activităţii liniei aeriene în plină pandemie de coronavirus.
Planul, care era ca zborurile să fie de trei ore și să le ofere clienților ocazia să admire peisajele de sus, a fost primit cu critici de către activiștii de mediu.
„Nu suntem de acord cu propunerea de zboruri către nicăieri din două motive: în primul rând, încurajează călătoriile fără motiv, care generează emisii de carbon, iar în al doilea rând, este doar o măsură de moment, care distrage atenția de la politica și schimbările profunde necesare pentru a atenua criza climatică”, a transmis ONG-ul SG Climate Rally. „Această inițiativă este simptomatică pentru o cultură care responsabilizează consumatorii pentru problemele structurale adânc înrădăcinate”.
Organizația a transmis că operatorul trebuie să găsească soluții durabile și cu un impact mic asupra mediului pentru a trece pentru această perioadă. Singapore Airlines a lăsat la sol 90% din flota sa şi a anunţat deja concedierea a 2.400 de angajaţi din cauza crizei sanitare provocate de COVID-19.
Alte idei pentru a ajuta din punct de vedere economic compania au fost amenajarea unui restaurant în interiorul unui avion A380 parcat, livrarea acasă a meniurilor de avion, precum şi vizite gratuite la centrul de antrenamente.
Din păcate, deși Singapore Airlines a fost influențată de criticile activiștilor de mediu și a cetățenilor, în alte părți ale lumii încă au loc astfel de „zboruri către nicăieri”: în Australia (compania Qantas), Japonia (ANA), Taiwan (StarLux), Royal Brunei (statul Brunei). Cea din urmă companie oferă bilete pentru a survola pădurile tropicale din sud-estul micului emirat într-un zbor scurt de 85 de minute.
Anul trecut, sectorul aerian a emis pe plan global 915 milioane de tone de CO2, echivalentul a 2% din totalul emisiilor, deşi anul acesta se aşteaptă o scădere masivă a emisiilor ca urmare a restricţiilor impuse călătoriilor în contextul pandemiei de COVID-19.
Citește și:
Singapore va deveni prima ţară din lume care interzice reclamele la băuturile cu zahăr
De ce Singapore se încălzește de două ori mai repede decât restul țărilor
Sursa:greenreport.ro