Iehana, business-ul de cosmetice organice „seed to bottle”

  • Post category:ECO News
  • Reading time:5 min(s) read

Așa cum în industria alimentară există conceptul „farm to fork”, care presupune un traseu scurt al alimentelor – de la producător la consumator, cei de la Iehana au creat conceptul „seed to bottle”. Au aclimatizat plante de peste tot din lume și creează cosmetice organice cu acestea, în laboratorul de la Breaza.

Iehana este o afacere de familie, pornită de către Iulia Iancu și Medeea Haruki (mama și fiica) în 2013, în Breaza, Prahova. Ideea lor a plecat de la pasiunea pentru chimie și pentru natură, dar și din dorința de a crea cosmetice doar cu ingrediente naturale, ținând cont că 60% din produsele aplicate pe piele ajung în organism în câteva secunde.

„Ne doream un produs de calitate, natural și eficient. Fără substanțe toxice, fără parfum, fără parabeni. Un produs sustenabil. Un produs care să îți transpună natura pe piele”, a spus Medeea pentru Green Report.

Ea își amintește cum, copil fiind, aduna plante proaspete cu mama ei, le puneau la macerat, apoi făceau împreună șampon de urzici. Era fascinată de ideea de a putea crea ceva de la zero, iar tot acest proces, care era un obicei în copilărie, i-au dezvoltat curiozitatea pentru natură.

Iulia Iancu, 53 ani, este chimistul brandului și a absolvit Formula Botanica de la Londra, specializarea – cosmetice organice. Pasionată de matematică, chimie și natură, Iulia lucrează la dezvoltarea rețetelor și tratamentelor bazate pe plante.

Medeea Haruki, 29 de ani, este responsabilă de partea de marketing. A studiat design la Universitatea de Arte București, Luxury Brand Management la UAL Londra, Leadership si Comunicare la Harvard University.

Au creat un concept sustenabil „seed-to-bottle”, care înseamnă un proces ce pornește de la cultivarea semințelor, până la transformarea acestora în extracte și în elixire. Aproximativ 80% din ingredientele folosite provin din culturi ecologice proprii, însă pentru a ajunge la aceste rezultate, mama și fiica au aclimatizat peste 100 de plante de pe întreg globul. Printre acestea se numără floarea de colț, gențiana Tibetana, moringa, schisandra, aronia, shikakai și goji. Semințele au fost cumpărate de la firme specializate și certificate.

Aclimatizarea presupune un proces îndelungat, care începe de la plantarea semințelor. În acest proces se creează condițiile ideale, asemănătoare cu cele în care planta este nativă. Se iau în considerare parametrii externi precum: calitatea solului, temperatura, umiditatea, dar și fertilizarea. Plantele aclimatizate sunt susținute permanent cu ajutorul fertilizatorilor vegetali, care asigură condițiile optime creșterii și dezvoltării acestora. Apoi, de la plantele aclimatizate se recoltează semințe pentru realizarea materialului săditor viitor”, a explicat Medeea pentru Green Report.

Pe lângă plantele exotice, în compoziția produselor se găsesc ingrediente locale, cum ar fi mușețel, ceară de albine, gălbenele, crin, albăstrele, cimbrișor, cătină, floarea soarelui, trandafir, argilă, morcov, smochin.

Un alt ingredient de bază al cosmeticelor Iehana este apa Kangen, care este produsă de către aparatele de ionizare Enagic, fabricate în Japonia. Rezultă astfel o apă filtrată și ionizată care ajunge la același nivel de puritate al apei ce se găsea pe planetă înainte de poluarea acesteia.

Culturile din grădina de la Breaza sunt susținute numai cu îngrășăminte vegetale care provin din plantele neutilizate și care sunt transformate în compost. Așa cum și-au dorit antreprenoarele când au pus bazele business-ului, produsele Iehana nu conțin ingrediente chimice precum parabeni, coloranți sintetici sau silicon, iar formulele folosite sunt în conformitate cu reglementările europene Ecocert. Cele două femei sunt împotriva testării produselor pe animale, așadar cosmeticele sunt pre-testate în laboratorul de la Breaza, cu ajutorul unor teste rapide, iar testarea finală se face în laboratoare speciale acreditate.

Cele mai multe cosmetice Iehana sunt vândute în sticlă violet Miron, din Germania, care este special creată pentru a proteja proprietățile ingredientelor naturale de razele UV, crescându-le astfel și durata de viață. Unii clienți trimit sticlele înapoi, pentru a fi refolosite, obicei încurajat de cele două antreprenoare.

Din cele 26 de produse comercializate de brand, cinci dintre ele sunt vândute în ambalaje fabricate de către compania Ocean Waste Plastic, din Danemarca, ce recuperează plasticul din oceane, îl procesează și îl transformă din nou în ambalaje.

Deși e o perioadă grea pentru toată lumea, mama și fiica au văzut o provocare în pandemia de Covid-19. S-au gândit la produse cu care să le vină în ajutor clienților și au creat un gel de îngrijire a mâinilor, cu Aloe și Mirt – Green Elixir, dar și o cremă pentru hidratarea mâinilor deshidratate și a tenului, Multi Miracle 2 în 1.

Pe site-ul Iehana au creat chiar și campania „Zâmbește sub mască”: „Un zâmbet este cea mai scurtă distanța între doi oameni, chiar și sub o mască.”

Citește și: 

Afaceri pentru România sustenabilă. Căni, linguri, cești și creioane, transformate în corpuri de iluminat

Afaceri pentru România sustenabilă. Artă din lâna care altfel ar fi fost arsă

Despre autor: Oana Racheleanu

Atunci când aproape toată lumea spune „Nu se poate!”, există totuși câțiva oameni care spun „Hai să găsim o soluție!”. Pe ei îi caută Oana Racheleanu, despre ei îi place să scrie.

Sursa:greenreport.ro